Dag van vertrek

1 oktober 2017 - Athene, Griekenland

Zaterdag 30 september

Vandaag zal ik naar Athene vliegen. Zoals gewoonlijk ben ik tot het laatste moment nog aan het inpakken en aan het stressen.
Uiteindelijk is het moment van vertrek daar en ik ben toch een partij zenuwachtig. Ik laat alles en iedereen achter en ga een nieuw avontuur te gemoed in een land waar ik de taal niet spreek en de gebruiken niet ken.
Alex brengt me naar het vliegveld maar zijn moeder Sonja, Dick, Jorien en Hanneke gaan ook mee. Wat ben ik toch gezegend met fijne familie, vrienden en kennissen. Afgelopen woensdag was er ook al een verrassingsfeestje voor me georganiseerd.

Op het vliegveld aangekomen, ingecheckt en de extra bagage afgerekend. Daarna een hapje eten. Allemaal gezellig maar ma het eten is het moment van afscheid toch echt daar. En dan moet je toch even een traantje wegpinken omdat je weet dat het een tijdje duurt voordat je ze weer ziet. Na het afscheid door de douane, dit ging vrij vlot. Ik heb nog 3 kwartier voordat de gate opengaat. Ik koop nog een fles water en een boek bij de Bruna.

Bij de gate aangekomen moet ik 10 minuten wachten maar daarna gaat de tijd snel. Voor ik het weet stijgen we op en landen we weer. Op het vliegveld van Athene zal er een taxi klaarstaan om mij en mijn toekomstige collega's naar het hotel te brengen. De mensen die ook meegaan naar het hotel zijn 1 singel man, 1 singel vrouw en nog een stel. Zij is Griekse en heeft een aantal jaar in Nederland gewoont en gewerkt. Hij is Nederlander en omdat zij nu zwanger is hebben ze besloten om zich voorgoed in Griekenland te vestigen.

Het is ongeveer een half uur rijden naar het hotel en eenmaal op de kamer heb ik het even te kwaad. "Waar ben ik aan begonnen?" Denk ik en "is dit het allemaal wel waard?" Ondanks de bemoedigende woorden van vrienden is het best lastig nu te realiseren dat je er eigenlijk alleen voor staat.

Na iedereen op de hoogte gebracht te hebben kruip ik onder de wol.
Het is een zeer bewogen dag geweest en ik zal wel zien wat morgen brengt.

1. Paul:
    2 oktober 2017
    Lijkt mij inderdaad spannend alles achter je te laten. Maar zie het al een groot avontuur. Als het echt niet gaat....een ticket is zo geboekt maar geloof me, griekenland en de Grieken, zo heerlijk relaxed. Je zult zien....
  2. Jorien:
    19 oktober 2017
    Ik vind het heel dapper dat je deze stap hebt genomen. Het is enorm wennen en aanpassen. Maar gelukkig zorgen alle gebeurtenissen ook voor een hoop afleiding en gaat de tijd lekker snel. We zijn trots op je en leven met je mee.