Verhuizing

8 oktober 2017 - Athene, Griekenland

Zaterdag 7 oktober 2017

Vandaag is de dag van de verhuizing!!! Vanochtend was ik al vroeg wakker, ik heb rustig ontbeten en mijn koffer ingepakt. Om hier een bankrekening te kunnen openen heb je een Grieks telefoonnummer nodig dus na het ontbijt ben ik naar de Vodafone winkel gelopen en heb ik een Griekse simkaart gekocht. Je krijgt hier dan een bevestiging dat jij dit nummer hebt aangeschaft en dit papiertje moet je meenemen naar de bank (en nog meer papieren), nee een Griekse rekening openen gaat niet zomaar. Na de Vodafone winkel nog even de supermarkt ingelopen om een paar dingen te halen zodat je straks wel iets van ontbijt en lunch hebt want op zondag is hier alles dicht.

Rond half 1 kwam de taxi en die bracht ons naar ons nieuwe onderkomen. De eigenaren waren er ook en ze liepen met ons door het huis heen. Ze nodigen ons uit voor een glas ijskoffie bij hun thuis. Dit vonden we heel fijn want het was erg warm buiten. Na de koffie hebben we onze kamers een beetje schoongemaakt en ingericht.

Er ontbraken nog een aantal zaken in huis dus die wilde we graag gaan halen, de zoon van de eigenaren wilde ons wel afzetten bij de IKEA. En daar hebben we een aantal uurtjes vertoeft. Het was er zo druk dat we een half uur inde rij voor de kassa hebben gestaan en dat er zelfs water werd uitgedeeld aan de mensen die in de rij stonden. We hadden vanavond afgesproken om met de lesgroep een drankje te doen in de binnenstad maar helaas door deze vertraging is het er niet van gekomen. Toen we uiteindelijk met al onze spullen thuis waren was het al 9 uur geweest, gelukkig hadden we in de IKEA al gegeten. Ze hebben voor mij een campingbedje neergezet. Ik hoop dat ik er op kan slapen anders zullen ze echt iets anders moeten verzinnen.

Zondag 8 oktober 2017

Nou ik heb dus niet goed geslapen op het campingbedje, het ligt voor geen meter. Ook stond ik vanochtend onder een koude douche, ze waren vergeten te vertellen hoe je hier het warme water aanzet. Er waren een aantal dingen die Nicolette met de eigenaren wilde bespreken dus kwamen ze naar beneden, ze wonen op de 2e verdieping en wij zitten op de begane grond. Nicolette kaarte ook aan dat ik niet goed had geslapen en gelukkig konden ze dat ook aan mij zien. Ze hadden nog een bed staan maar dat is veel te hard, daar zal ik ook geen oog op dichtdoen. We zijn overeengekomen dat ik een ander bed mag kopen en dat ze dan de helft terugbetalen.

Smiddags zijn we een beetje de buurt gaan verkennen en hebben we langs de haven gelopen. Het is wel een voordeel dat je 5 minuten bij het strand vandaan zit. Uitwaaien kan dan elke dag.

1. Paul:
    22 oktober 2017
    Gelukkig zit de IKEA overal :-)
  2. Jorien:
    22 oktober 2017
    Wat een toestand verhuizen ook niet is... Daarom stellen wij het ieder keer uit ;)